Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda tüketiminde şeffaflığı artırmak amacıyla tüketiciyi bilgilendirme yönetmeliğinde yeni bir değişikliğe gitti. Yeni düzenlemeyle kafe ve restoranlarda sunulan yiyecek ile içeceklerin besin değerleri, kalori miktarları ve içerik ayrıntılarının menülerde açıkça paylaşılması zorunlu hale getirildi.

Yeni düzenlemeyle birlikte kafe ve restoranlarda müşterilere sunulan yiyecek ve içeceklerin besin değerleri, kalori miktarları ve içerik detayları açık şekilde paylaşılacak. Uygulamayla tüketicilerin halk sağlığı standartlarına uygun ve bilinçli gıda tüketimi yapmasının teşvik edilmesi hedefleniyor.

MENÜLERDE HANGİ BİLGİLER OLACAK?

Düzenleme kapsamında işletmeler, tüketicilere sundukları ürünlere ilişkin belirli bilgileri menülerinde bulundurmak zorunda olacak.

Buna göre menülerde;

Ürünün temel bileşenleri ve hammaddeleri,

Enerji (kalori) miktarı,

Alerjen madde içerikleri,

Alkol veya domuz türevi bileşen içerip içermediğine ilişkin bilgiler,

yer alacak.

DİJİTAL MENÜLER VE QR KOD KULLANILABİLECEK

İşletmeler, zorunlu bilgileri müşterilerin kolaylıkla erişebileceği farklı yöntemlerle sunabilecek.

Bu kapsamda basılı menüler, yazı tahtaları, broşürler ve dijital ekranlar kullanılabilecek. QR kod sistemi tercih eden işletmelerin ise müşterileri bu sisteme yönlendiren açık bilgilendirmelere menülerinde yer vermesi gerekecek.

İŞLETMELER İÇİN KADEMELİ UYUM TAKVİMİ BELİRLENDİ

Tarım ve Orman Bakanlığı, sektörün yeni sisteme uyum sağlayabilmesi amacıyla işletme büyüklüklerine göre kademeli bir geçiş takvimi oluşturdu.

Buna göre ulusal zincir restoranların düzenlemeye uyum sağlaması için son tarih 1 Temmuz 2026 olarak belirlendi.

Aynı ilde üç ve daha fazla şubesi bulunan işletmelerin ise geçiş sürecini 31 Aralık 2026'ya kadar tamamlaması gerekiyor.

Martı TAG kullanıcılarına kötü haber! Mahkeme faaliyetlere engel kararı verdi
Martı TAG kullanıcılarına kötü haber! Mahkeme faaliyetlere engel kararı verdi
İçeriği Görüntüle

Düzenleme kapsamında diğer tüm işletmelerin içerik bildirimlerini 31 Aralık 2026 tarihine kadar sisteme entegre etmesi zorunlu tutuldu.

Kalori bildirimleri için ise daha uzun bir geçiş süresi tanınırken, işletmelerin bu yükümlülüğü en geç 31 Aralık 2027 tarihine kadar yerine getirmesi gerekecek.

Kaynak: HABER MERKEZİ