Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK) üyeleri, Şişli Mecidiyeköy’de, “Kamu çalışanlarına ek zam” talebiyle toplandı.

KESK İstanbul Şubeler Platformu adına yapılan açıklamada, “Tüm Ali Cengiz oyunlarına rağmen TÜİK rakamlarına göre bile gerçekleşen enflasyon ile hedeflenen enflasyon arasındaki uçurum gittikçe büyüyor. Tutturulamayan hedeflerin faturası biz kamu emekçilerine kesiliyor" denildi.

Kamu çalışanlarının kayıplarına karşılık maaşlarına Temmuz ayında acilen yüzde 35 ek artış yapılması talep edilen açıklamada, “ilave seyyanen ödenek başta olmak üzere tüm ek ödemelerin taban aylığına yansıtılmasını ve 4688 sayılı yasa başta olmak üzere, Grevli Toplu Pazarlık hakkının önündeki engellerin kaldırılması” istendi.

"YIL BAŞINDAN BERİ MAAŞIMIZ 11 BİN 400 TL ERİDİ"

Açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

2026 yılına yüzde 11 maaş artışıyla girdik. Ama rakamlara takla attıran TÜİK’e göre bile enflasyon 5 ayda yüzde 16,61’e ulaştı. Sahte TÜİK rakamlarına göre bile ortalama kamu emekçisi maaşı 11 bin 400 TL yıl başından bugüne kadar eridi. Bizim kayıplarımızın telafisi için ek zam talebimizi cevapsız bırakarak TÜİK’in sahte rakamlarına göre yapacağımız maaş artışları için Temmuz’u bekleyin diyorlar.
Açlık sınırı altında kalan asgari ücretli, emekli aylığını gösterip ‘Halinize şükredin’ diyorlar. Son seçim öncesi ‘Mülakatı kaldıracağız. Tüm memurlara 3600 ek gösterge verilmesi için çalışma yapacağız. İlave seyyanen ödeneği taban aylığa dolayısıyla mevcut emekli aylıklarına yansıtacağız’ diye söz vermişlerdi; tutmadılar. Verilen sözlerin tutulmasını istiyoruz. Zaman bizleri yoksulluk ve sefalete mahkum bırakan politikalar karşı birleşme ve ‘Bu faturayı ödemiyoruz’ deme zamanı.

Ef385Ede F5Cb 4196 Ad24 43F9F367C877 W

ZAM TALEBİYLE İMZA TOPLANIYOR

Geçtiğimiz günerde KESK Eş Genel Başkanı Ayfer Koçak, sendika adına zam talebiyle imzalar toplandığını ve 3 Temmuz'da bakanlığa teslim edileceğini açıklamıştı. Koçak, maaş kaybına dikkat çekerek şunları aktarmıştı:

Dolar ve Euro son durum ne? Dolar ve Euro haftaya yükselişle başladı
Dolar ve Euro son durum ne? Dolar ve Euro haftaya yükselişle başladı
İçeriği Görüntüle

Yaşadığımız kayıpların telafisi için acil temmuz ayı maaşlarımızda ek yüzde 35 artış yapılmasını, ilave seyyanen ödenek başta olmak üzere mevcut tüm ek ödemelerin taban aylığımıza yansıtılmasını, 4688 sayılı yasa başta olmak üzere mevcut mevzuatın derhal, grevli toplu pazarlık hakkımızın önündeki engellerin kaldırılmasını temel alan evrensel sendikal normlarla uyumlu hale getirilmesini istiyoruz. KESK olarak bu üç temel taleple, bugünden itibaren bir imza kampanyası başaltıyoruz. Kampanyamız iki hafta sürecek. İki haftada topladığımız imzaları enflasyonun açıklanacağı 3 Temmuz 2026 Cuma günü Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na teslim edeceğiz.

Kaynak: ANKA