İsrail ordusu, Lübnan'ın güneyindeki Ali el-Tahir bölgesinde görev yapan İsrail askerlerine tehdit oluşturduğu öne sürülen silahlı kişilere yönelik saldırı düzenlediğini duyurdu. Lübnan resmi haber ajansı NNA’ya göre saldırıda 2 kişi öldü.
ATEŞKES ANLAŞMASINI İHLAL ETTİ
Hizbullah'tan yapılan açıklamada ise İsrail güçlerinin Nebatiye'de sivillere hafif silahlarla ateş açtığı ve olayda 2 kişinin hayatını kaybettiği, çok sayıda kişinin yaralandığı belirtildi.
Açıklamada, saldırının İsrail ile Hizbullah arasında yürürlükte bulunan ateşkes anlaşmasının 'açık bir ihlali' olduğu hedef alınan kişilerin yolları açmak ve enkaz altında kalan kişilerin cenazelerini çıkarmak için bölgede bulunduğu ifade edildi.
Hizbullah, İsrail'in eylemlerini kınarken, olaya misillemede bulunup bulunmayacağına ilişkin herhangi bir açıklama yapmazken İsrail saldırısının ABD ve İran arasında savaşın sona erdirilmesi için yürütülen görüşmeleri etkilemesinden endişe duyuluyor.




